måndag 24 augusti 2009

Grusmördare

När Johann Cruyff uttalar sig positivt om en spelare vet vi, utbildade taktiker, att det är någon väl värd att kolla upp. Zlatan Ibrahimović har visst tagit sig direkt in i förstauppställningen i sin nya fotbollsklubb utan att passera gå; och när jag tittar på videoklipp ser jag, med min kritiska blick, en kille som verkar lovande. Nyfikenheten ökar, och jag förkovrar mig på ett sådant sätt enbart en välavlönad fotbollsstrateg kan kosta på sig. Och givetvis får man aldrig vara nöjd. Det visar sig att Zlatan Ibrahimović tillsammans med en multinationell konfektionsfirma har massakrerat den grusplan han en gång lärde sig spela fotboll på. Det verkliga syftet med detta är höljt i dunkel, men en kvalificerad gissning är att han inte vill att det ska fostras fler riktiga fotbollsspelare.

Inga kommentarer: