fredag 7 mars 2008

Falsk taktiker

Jag vill varna er alla, fotbollsvänner, för att det finns en person som utger sig för att vara Taktikern. På http://taktikern.blogspot.com/ skriver en glad amatör något som vi, utbildade taktiker, på sin höjd kan kalla för naiva små betraktelser från läktarplats. Att denna självutnämnda taktiker inte har den erfarenhet, kunskap och begåvning som krävs för ett korrekt analyserande torde de flesta förstå när de läser texterna, men jag måste ändå starkt och tydligt visa mitt avstånd från detta då mitt rykte som Taktikern står på spel.

Jag skulle inte under några omständigheter enbart skriva om s.k. elvamannafotboll på naturgräs, även om jag för referens kommer beröra ämnet då och då. Och jag skulle inte välja att ensidigt referera till ett lag som tog sitt enda SM-guld den säsong då taktiken var så usel att mannen bakom taktiken fick sparken.

Så, falska taktiker, ta inte en börda du inte kan bära. Skriv om det du kan. Som exempelvis att gratulera Sulan till landslagsplatsen.



Inga kommentarer: